Kysely suoritettiin toukokuussa 20017. Kyselyyn tuli 120 vastausta. Kysely lähetettiin vain niille, joiden sähköpostipostiosoitteet on ilmoitettu yhdistykselle. Yhdistyksessä on 550 jäsentä, joista noin yli 300:n sähköpostiosoite on tiedossamme.

Vastaajista oli

  • 76 % naisia
  • 95 % 61- vuotiaita
  • 61 % yli 70 v Tarvitaanko jäsenkunnan rakenteeseen liittyviä toimenpiteitä?
  • 90 % vastanneista haluaa jäsenkirjeet sähköpostiinsa (huomioitava, että kysely meni vain niille, joilla on sähköposti). Jäsenkirjeet sähköpostina niille, joilla on osoite tiedossa

 

Montako kertaa vuodessa olet

· En koskaan 1-2 kertaa 3-4 kertaa useammin Yhteensä Painotettu keskiarvo
1.      osallistunut kaupunginteatterin esityksiin 1%

1

33%

39

45%

53

22%

26

119 2,87
2.      ostanut lippuja jäsenhintaan 18 %

20

61%

69

16%

18

5%

6

113 2,09
3.      hankkinut lippuja kannatusyhdistyksen kautta 23%

27

56%

64

15%

17

6%

7

115 2,03
4        osallistunut kannatusyhdistyksen retkille 46%

51

38%

42

10% 11 7%

8

112 1,79
5.      osallistunut juhliin ja seminaareihin (esim. pikkujoulut) ja vuosikokouksiin 54%

61

34%

38

5%

6

7%

8

113 1,65
6.      käynyt yhdistyksen kotisivuilla 25%

30

44%

52

14%

16

17%

20

118 2,22

1, 2 ja 3. Mainontamme on riittävää, kyse on enemmän jäsenten tarpeesta. Ehkä enemmän  sähköpostitiedotusta. 4.   aktiivisuus on kiitettävää.  5.   tilaisuuksia on vuodessa vähän   6.   tässä on varmaan tapahtunut parannusta

 

Kuinka tärkeänä pidät seuraavia yhdistyksen tarjoamia toimintoja 

tärkeä samantekevä ei lainkaan tärkeä en osaa sanoa Yhteensä Painotettu keskiarvo
1.      lippujen hankkimista jäsenhintaan 84 %

98

11 %

13

2 %

2

3 %

4

117 1,25
2.      alennuslippujen varaamista Espoon teatterin näytöksiin 81 %

95

12 %

14

3 %

4

3 %

4

117 1,29
3.      osallistumista teatteriretkille 66 %

78

19 %

22

3 %

3

13%

15

118 1,62
4.      osallistumista juhliin ja seminaareihin 37 %

43

32 %

37

7 %

8

24 %

28

116 2,18
5.      osallistumista kokouksiin 31 %

35

32 %

36

11 %

12

27%

31

114 2,34
6.      yhdistyksen kotisivuja 69 %

77

19 %

21

3 %

3

10 % 11 112 1,54

1-2. lippujen hankinta on tärkeä osa jäsenpalvelua. 4-5. aika samansuuntaiset tulokset. ”Tärkeä” ja ”samantekevä” vaihtoehdot lähellä toisiaan. Aika suuri osuus ”ei osaa sanoa” vastauksilla.  Kaikkia eivät kokoukset kiinnosta, mutta ”ei osaa sanoa” osuus on liian suuri. Kokousten tarve tulee perustella nykyistäkin paremmin.  6  kotisivujen lukemista pitää vielä korostaa.

Miten haluaisit kehittää kannatusyhdistyksen toimintaa? Mitä toimintamuotoja toivoisit kannatusyhdistyksen lisäävän tai kehittävän?

59 vastausta, joista

  • 14 tyytyväisiä nykytoimintaa
  • 8 toivoi lisää teatteriretkiä, tarve tiedostettu
  • 5 toivoi teatterikappaleiden taustoittamista (Kansallisen lavaklubi), ohjaaja-, näyttelijä- ja muita tekijävierailuja, kehittämisen varaa on, systematisoitava.

 

Pyydämme Sinua käymään uusituilla kotisivuillamme (www.eskateka.fi).   Vastaavatko sivut Sinun tarpeitasi? Haluatko jotain lisää? Haluatko Facebookiin teatterikeskusteluja. Haluatko kirjoittaa/lukea jäsenten teatteriarvosteluja niin Espoosta kuin muualtakin?

65 vastausta, joista:

  • 44 vastaajaa piti sivuja hyvinä, yksikään vastaaja ei moittinut tai tehnyt kehitysehdotuksia
  • 19 toivoi teatteriarvosteluja, Tarkoitus oli, että teatterikeskustelua käytäisiin Facebookissa. Näin ei ole käynyt. Jäsenten keskustelupalsta www-sivuille?

 

Mikä Sinusta on parasta Espoon kaupunginteatterissa ja miten teatteria tulisi kehittää?

89 vastausta, joista

  • 34 kehui hyvää, monipuolista ja mielenkiintoista ohjelmatarjontaa
  • 20 kehui kansainvälisiä tuotantoja
  • 16 kehui että teatteri on lähellä ja espoolainen
  • 11 toivoi teatteritaloa
  • Ainoastaan yhdessä vastauksessa moitittiin ohjelmistoa Helmisen jälkeen.

 

Miten mielestäsi voisi Espoon kaupunginteatterin tunnettuutta lisätä Espoossa ja pääkaupunkiseudulla?

72 vastausta, joista:

  • 19 lisäisi mainontaa
  • 19 lisäisi näkyvyyttä mediassa
  • 10 mielestä uusi teatteritalo lisäisi kiinnostavuutta
  • 4 parhaiten teatteri mainostaa korkeatasoisella ohjelmistollaan (tunnetut näyttelijät).
  • 4 vannoi metron nimiin, ”Espoo on yhtä kaukana Helsingistä, kuin Helsinki Espoosta”
  • Myös puskaradiota kehuttiin. Suunnattuja tietoiskuja Espoon alueilla, korkeakouluihin, opettajille, Helsingin kauppatorille

 

” METRO! Se hyödyntäminen, valmistelut ja kampanjat jo nyt viereille. Joihinkin näytöksiin (omiin) voisi kokeilla IKEAbussin tyyppistä palvelua. Hesasta lähtisi ja palaisi ikioma teatteribussi. Myös Espoon alueet, joista ei juurikaan teatteriin lähdetä. Pohjois-Espoo? Yhteys mm. asukasyhdistyksiin alueilla jne. Vantaa myös, sieltä ei ole tulossa metroakaan vähään aikaan :). Bussiin voisi hakea kumppanuussponsoria. Liikennöitsijä ja / tai joku elinkeinoelämän instanssi. Kokeiluna kannattanee ainakin tsekata. Teatterissa/ Tai teatterin toimesta voisi järjestää happningin, jossa tiloja (jos niitä on) tarjotaan jonkin pääkaupunkiseudun kulttuuriseen/ muunkin tyyppiseen tapahtumaan. Suomen Yrittäjien kautta /Espoon Yrittäjät, Vantaan, Hgi:n) yhteys PK -yrittäjiin. (tuhansia). Kamppis heille lippupaketin muosossa. Mitä muita isompia ryhmiä voisi tulla vastaavasti? Sitä kannattaa miettiä. Pääkaupunkiseudun teatteri yhteistyö, jossa lojaalisti esim. Espoon teatterin ohjelmaa jaettavissa.”

”Yhdistyksen järjestämät informaatiotilaisuudet ovat olleet oikein hyviä ja tärkeätä on niitä jatkaa ja ehkä jopa lisätä. Espoon teatteri on saanut viimevuosina paljonkin julkisuutta ja tunnettuus on varmasti lisääntynyt. Uskon, että tuon em julkisuuden myötä teatterimme on saanut lisää kannattajia ympäri pääkaupunkiseudun. Toivotaan uuden teatteritalon suhteen päättäjiltä järkeviä päätöksiä ja kannatusyhdistykseltä sitkeyttä asian eteenpäin viemiseksi.Tarvetta uudelle teatterille on !!”